2011. december 20., kedd

Lekváros linzer



Közeledik ugyebár a KARÁCSONY...
már elterveztem miket fogok sütni,főzni,de valahogy mindig jön mellé valami új:)
Igazi linzer KELL karácsonykor:)
Mamám szakácskönyvében keresgéltem és megleltem ezt a receptet:

HOZZÁVALÓK:
-
25 dkg vaj
-20 dkg rétesliszt(én összesen 40 dkg fehér tönköly lisztet használtam)
-20 dkg finomliszt
-10 dkg porcukor(én porédesítő)
-3-4 evőkanál tejföl-2 tojássárgája
-1 csomag sütőpor
-1 csomag vaníliás cukor
-1 citrom reszelt héja(én narancshéjat reszeltem bele)
-1 tojásfehérje
ízlés szerinti gyümölcs lekvár(én diabetikus sárgabarack és áfonya lekvárt)
-csipetnyi só

A lisztet + porcukorral+ sütőporral+vaníliás cukorral+ citromhéjjal(narancshéjjal) és a csipetnyi sóval keverd össze. Morzsold bele a vajat, add hozzá a tojássárgákat,valamint a tejfölt! 15-20 percet pihentetni kell!!!
Két részre osztottam a tésztát, és lisztezett deszkán nyújtsd nagyon vékonyra. Szaggasd ki linzerformával, az egyik tésztaadagot simával, a másikat lyukas közepűvel. A lyukas közepűeket kend meg a kenhetőre felvert tojásfehérjével. Sütőpapírral bélelt tepsibe tedd bele a linzereket, és előmelegített sütőben süsd világospirosra néhány perc alatt.(gyorsan sül,NE SZÁRADJON KI!!!)
Amikor a linzerek kihűltek, lekvárral ragassz össze egy simát és egy lyukas tetejűt. Ízlésed szerint porcukorral szórd meg a tetejét, és már fogyaszthatod is:)Én bedobozoltam,remélem marad karácsonyra is:D
Jó átvágyat:)

4 megjegyzés:

  1. Látom ma sem unatkoztál!!!Nagyon guszta kis linzerek, én is nagyon szeretem.:))

    VálaszTörlés
  2. Gizi,nem...:D
    Köszönöm,mi ilyen aprókat szeretjük nassizni:)
    Holnap állok neki a bejglidnek,mascarpone golyóknak:)(a golyók elállnak 2-3 napig ugye?!)

    VálaszTörlés