2011. december 12., hétfő

Fahéjas-citromos kalácsom


Tegnap nyaggatott a család,hogy ha már van szupi kenyérsütőm nem akarok valami édeset is sütni?:D
Ma eleget tettem a kérésüknek:)
(Forrás:Mónika házi cukrászdája és péksége)

Hozzávalók:

50 dkg liszt
1,7 dkg élesztő(nekem nem volt itthon porélesztővel csináltam,egy tasakot tettem bele)
6 evőkanál cukor(nádcukrot tettem bele)
2,7 dl langyos tej
2 tojássárgája
7 dkg vaj feldarabolva(nem kell megolvasztani!)
1 cs. vaníliás cukor
1 csapott teáskanál só
Én tettem bele fahéjat és kandírozott citromot:)

A kenyérsütőgép aljába megy a tej,tojás s.,és a 7 dkg vaj!Erre szórom a lisztet,aminek a közepébe mélyedést alakítok ki,és elmorzsolom(beleöntöm) az élesztőt,betakarom liszttel!Az egyik szélére a lisztes halomnak teszem a cukrot,van.cukrot,a másik szélére a sót!
Én a kenyérsütő édes programján sütöttem meg,közepes héjú és 750 gr. súlyú programon!
Ez lett belőle:)van még mit csiszolnom,de majd alakul ez is,nem igaz?:D
Jó étvágyat hozzá!

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett a kalácsod, nem kell ezen csiszolgatni. Az íze isteni finom lehetett.:)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Gizi!!!Isteni volt!!!Már nyaggat a család újabb adagért:D

    VálaszTörlés