2012. február 5., vasárnap

Gesztenyés-mascarpone rolád


Péter testvérem ma jön haza Egerből,gondoltam ebben az időjárásban ha hazajön akkor meglepem valamivel,imádja a gesztenyés dolgokat,ezt a receptet pedig az egyik kedvenc blogomban,Évánál már karácsonykor ki lestem,de csak most jutottam oda,hogy el is készítsem:)
(eredeti recept itt található:http://gizi-receptjei.blogspot.com/2011/12/gesztenyes-rolad.html)

RECEPT:

Tésztához:
-4 db tojás,
-12,5 dkg porcukor(nálam porédesítő)
-12,5 dkg liszt(nálam fehér tönköly liszt)
-2 evőkanál forró víz,
pici vanília aroma
(sütőpor NEM kell bele!!!)

Töltelékhez:
-25 dkg mascarpone,(nálam Aldis light)
-20 dkg gesztenye massza,(nálam cukormentes)
-ízlés szerint cukor(édesítő)
-vaníliás cukor,
-aki szereti rumaroma(mi nem szeretjük)

Díszítéshez:csokidara
valamint valamilyen fanyar lekvár,nekem most birsalma volt,amit Viki barátnőmtől tegnap kaptam:)

A 4 db tojást az édesítővel habosra verjük(legalább háromszorosa legyen a kiinduló "anyagnak"),majd hozzácsepegtetünk van.aromát később a vizet és a legvégén beleszitáljuk a lisztet!Szép hólyagos tésztát kell kapjunk!
A nagy sütőtepsit kibélelünk sütőpapírral és erre öntjük a piskóta masszát és készre sütjük!(180 fokos sütőben nekem 11 perc alatt elkészült!)
Miközben sül egy konyharuhát megnedvesítünk,kiterítjük,mert majd erre fordítjuk ki a piskótát és csavarjuk fel!
Töltelék hozzávalóit kikeverjük!
A kisült piskótát a konyharuhára kiborítjuk (fordítva,felül legyen a sütőpapír) óvatosan lehúzzuk a papírt,és én háromszor feltekertem!!!Első igazi olyan piskótám ami NEM repedt be,nagyon örültem neki!!!
Amikor már kicsit kihűlt,megkentem a lekvárral,majd a gesztenyés masszával(hagyjunk a tekercs tetejére is!),feltekertem,majd a maradék krémmel befedtem,Zsombi feldíszítette:)
Én személy szerint a gesztenye masszáért soha nem rajongtam,a sült gesztenyét már annál inkább előnyben részesítettem,de ez valami isteni finom lett!Hamar megvan,vendégvárásra is kiváló!!!

8 megjegyzés:

  1. Csodaszép lett a piskótád, és nagyon örülök, hogy Neked is bevált ez a recept. Én mindig így sütöm, egyszerű és valóban nem reped meg.A krém pedig a birsalmalekvárral együtt mennyei finom lehet. A díszítés pedig csodaszép, gratulálok a kis cukrászinasnak!!!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönök szépen:))
      Innentől kezdve csak így fogom sütni!!!
      Pikánssá tette ez a lekvár nagyon!Díszítés szerintem is csodaszép lett!!!

      Törlés
  2. Nagyon tetszik,biztos fini,holnap én is ilyet sütök,köszi a receptet!!!

    VálaszTörlés