2012. április 1., vasárnap

Bazsalikomos gomba paprikás,juhtúrós polentával




Kaptam friss cserepes bazsalikomot a zöldségesnél,és gyönyörű gombája is volt...Gombát is imádom minden formában:D hetek óta kívánom a polentát is...ebből hoztam őket így össze:)

HOZZÁVALÓK:
(2 személyre)
Gomba-paprikáshoz:

-50 dkg friss csiperke gomba
-2 fej kisebb vöröshagyma
-2 gerezd fokhagyma
-só,bors,fűszerpaprika,friss bazsalikom levél
-tejföl
-kókuszvaj

Polentához:
(vagy sokan puliszkának ismerik)

-10 dkg kukoricadara
-6 dl víz(én legközelebb felesben csinálom tejjel)
-pici vaj
-só,tarka bors,10 dkg juhtúró

A paprikáshoz ledinsztelem a hagymát kókuszvajon,lehúzom a tűzhelyről,ahogy megpirult és megszórom f.paprikával! Kicsi vizet öntök rá,hagyom elforrni,és rádobom a felvágott gombát,sózom,borsozom,készre főzöm!Amikor már kész hozzáadom a tejfölt(hőkiegyenlítéssel),és a friss bazsalikom leveleket!

Puliszkához a vizet felteszem forrni(sózom),majd amikor felforrt,beleöntöm a kukoricadarát,és kevergetem(jó karizomgyakorlat:D :D)amikor kellően besűrűsödött (n megkóstoltam,nem-e kemény a dara),levettem a tűzhelyről hozzáadtam a vajat és a juhtúrót!Tarka bors bele és még nekem egy kicsi só kellett!

Laktató,nagyon finom kis ebéd sikeredett :)

2 megjegyzés:

  1. huuuuuuuuuuu,imádom a gombapaprikást és ez a polenta nagyon izgasssa a fantáziám ,még soha nem ettem:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor készítsd el mindenképp,én nagyon szeressem:))))

      Törlés