2012. november 30., péntek

Túrós-mákos zserbó


Nézelődök már karácsonyi receptek után...
Remélem Ti is:)
Ezt a receptet kinéztem kedvenc oldalamon,és gondoltam karácsony előtt egy próba sütést mindenképp el kell kövessek:)
Jól tettem?!Jóóóóóól tettem!Nagyon finom!!!
(eredeti recept:http://ani-culinaris.blog.hu/2012/10/27/turos_makos_zserbo)
 
HOZZÁVALÓK:
Tészta:
-45 dkg liszt(én 30 dkg fehér tönköly liszt,15 dkg graham liszt)
-20 dkg margarin
-5 evőkanál porédesítő
-1 tojás
-1 csomag sütőpor
-kb 1 dl tejföl
-pici só
 
Mákos töltelékhez:
-40 dkg házi készítésű,cukormentes baracklekvár
-20 dkg darált mák
-vanília aroma
-3-4 evőkanál porédesítő
 
Túrós töltelékhez:
-50 dkg házi túró
-2 db tojás
-5 tk. folyékony édesítő
-1 citrom héja
-pici só
-1 dl tejföl
-5 evőkanál zabkorpa
-vanília aroma
Tetejére:10 dkg diétás étcsoki felolvasztva,3 evőkanál olajjal elkeverve
 
Egy edényben összekeverjük a tészta hozzávalóit!Hengerré (vastag)formázzuk,majd 4 felé osztjuk fel!Lisztezett deszkán kinyújtjuk a tepsi méretére(30x20 cm tepsi),majd sütőpapíros tepise helyeztem az egyik lapot,majd a lekvár felét rákenjük,erre szórjuk a mákos tölteléket(mák+van,aroma+édesítő),erre jön egy újabb réteg tészta!
A túrót kidolgoztam a leírtakkal,majd ezt kentem erre az úja rétegre!Jött egy újabb adag tészta,erre a lekvár másik fele,valamint a máké,majd az utolsó réteg tésztával befedtem!Villával megszúrkáltam,előmelegített 180 fokos sütőbe helyeztem,35 perc alatt készre sütöttem!
Amikor teljesen kihűlt,beborítottam az olvasztott csokival!Jót tesz neki,ha egy éjszakát pihen a hütően:)
Én nem bírtam ki,este már megvágtam,és kedves ismerősömnek is vittem,akivel együtt tornázok:)
 
A karácsonyi asztalunkon mindenképp helye lesz:)
 

2 megjegyzés: