2012. november 16., péntek

Mézes szelet,gesztenyés krémmel,azaz Vali-szelet



Próba sütés,karácsony előtt!:))
TI is sütögettek,nézelődtök már?
Nálunk nagy családi összejövetelek vannak,és a gesztenyés sütiket nagyon szeretik!Nemrég találtam ezt a receptet,egyik blogtársamnál:)
 
HOZZÁVALÓK:
 
Kakaós lapokhoz:
-15 dkg cukor
-10 dkg méz
-5-6 dkg vaj
-2 egész tojás
-40 dkg liszt
-fél evőkanál sz.b.bóna
-3 dkg kakaópor
-csipet só
 
Gesztenye krémhez:
-2 cs. vaníliás pudingpor
-6 dl tej
kevés cukor(attól függ mennyire édes a gesztenye massza)
-50 dkg gesztenye massza
-12 dkg szobahőmérsékletű vaj
-2 teáskanál vanília aroma vagy rum
 
Tetejére:
-15 dkg étcsokoládé
-2 teáskanál olaj
 
 
Mézet,cukrot,vajat kevergetve felolvasztom egy edénybe a tűzhelyen!Egy nagy edénybe helyezem a száraz hozzávalókat és összekeverem!A tojásokat egyenként beleütöm a kicsit lehűlt vajas elegyhez,majd hozzákeverem a száraz hozzávalókhoz,kidolgozom,majd fóliával letakarva hagyom pihenni szobahőmérsékleten 2 órát!
Gesztenye masszát felengedem,a pudingot megfőzöm a 6 dl tejben!Ha  a puding kihűlt belekeverem a gesztenye masszákat,majd a puha vajat és kikeverem habosra a krémet!Ha kell ízesítem még cukorral,rummal!
A tésztát 4 egyforma méretű téglalappá nyújtom(22x30 cm) és a tepsi hátán megsütöm 170 fokon 6-8 prc alatt!Figyeljük,mert hamar megsülnek!!!
Hagyom kihűlni őket,majd megkenem a krémmel!
A tetejére,vízgőz felett felolvasztom a csokit az olajjal és rákenem a tetejére!
Nehéz kivárni ,de egy napot pihenjen a hűtőbe:)))
 
Nem reformosan sütöttem meg,kivételesen kíméltem a családot a "megbolondulásommal" :D
Egyöntetűen megszavazták,hogy ez karácsonykor szerepeljen a desszertek között:)


2 megjegyzés:

  1. Masochoistának számítok, ha egy gyümölcs nap végén nyál csurgatás terhe mellett nézegetem ezt a sütit????

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is gyüminapozok már pár napja:D:D:D
      Úgyhogy gondolhatod mekkorákat nyeltem mikor írtam a receptet és tettem fel a képeket:D
      De nyugodtan csorgasd csak a nyálad:DDDD
      ...és majd készítsd el:D

      Törlés