2012. szeptember 1., szombat

Észt fahéjas koszorú








Napokban egyik kedvenc blogomban,Trollanyunál találtam egy igencsak gyönyörű kalácsot....Ma este vendégeim lesznek,így megsütöttem nekik:)
(eredeti recept:http://trollakonyhamban.blogspot.hu/2012/08/eszt-fahejas-koszoru.html)
Lássuk az én változatomat:

HOZZÁVALÓK:

-2,5 dl langyos tej
-60 dkg kilófaló liszt(élesztős)
-2 tojás sárgája
-3 evőkanál fruktóz
-pici só
-6 dkg olvasztott kókuszvaj
-1 tasak szárított élesztő(én még egy kicsit tettem még hozzá,mert egy tasakot 50 dkg liszthez ír)

Megkenéshez:
-5 -10 dkg puha vaj
-4-5 evőkanál finomítatlan nádcukor
-2 teáskanál őrölt fahéj

Szokásomhoz híven kenyérsütőmben bedagasztottam a tésztát:)
Mikor megkelt,kinyújtottam vékony téglalap alakúra!Megkentem (vajat,cukorral fahéjjal jól kikevertem)a vajas eleggyel,feltekertem,mintha kakaós csigát készítenék!Hosszában bevágtam ketté(nem teljesen kell végig vágni ,a szélén kis részt meghagyni)és szorosan összefontam,koszorút formáztam belőle!A tetejét a megmaradt vajas fahéjjal megkentem!Kelesztettem még egy kicsit,majd előmelegített sütőben,sütőpapíros tepsiben készre sütöttem!

Ezen az oldalon megtaláljátok a fázis fotókat:
http://www.justlovecookin.com/2011/11/estonian-kringel.html


6 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett, jó ötlet volt kicsit is készíteni belőle:)Örülök, hogy te is megsütötted:)

    VálaszTörlés
  2. Ez nagyon szép és biztosan baromi finom is. Kár, hogy nem laksz a szomszédban:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm:)
      Hát...valóban nagyon finom lett:)azt hiszem sokszor fogom készíteni:)
      Költözzetek ide :D:DDD

      Törlés