2012. június 5., kedd

Köles krokett,spenóttal


Gábor barátomtól a minap kaptam egy jó nagy adag friss spenótot:)Köszi még egyszer Papa!!!Tudja mennyire imádom:)
Nézelődtem mit is főzzek magamnak belőle,és Rita konyhájában megoldást is találtam:)
Köles a legeslegrégebbi ismert gabonánk!!!

Méltatlanul mellőzött gabonaféle, pedig fogyasztása kifejezetten ajánlott vashiánynál, savtúltengésnél. Fontos róla tudni, hogy szabályozza a vércukorszintet és a zsíranyagcserét, mindemellett könnyen emészthető és alacsony a zsírtartalma. Rendszeres fogyasztása erősíti az immunrendszert, késlelteti az öregedési folyamatokat, csökkenti a vér koleszterin szintjét, gyulladáscsökkentő hatású.
Tartalmaz nátriumot, kalciumot, magnéziumot, foszfort, vasat, B1, B2, B6 vitamint, szilíciumot, fehérjét, rostot. A köles képes salakanyagként kiválasztani a pangó ásványi anyagokat a szervezetből úgy, hogy közben a szervezet ásványi anyag veszteségét kiegyenlíti.
Magas a kovasav tartalma, ami jelentős szerepet játszik abban, hogy rugalmas legyen a bőrünk és fényes a hajunk. A kovasav a fluorral együtt gondoskodik az erős és szép fogzománcért.
A köles az egyetlen gabonaféle, amely teljes értékű fehérjék mellett 7 aminosavat tartalmaz és lúgos kémhatású, tehát a szervezetet nem "savasítja" el.
Kimagasló szerepet tölthet(ne) be a candida-betegek étrendjében, mivel a köles,-ahogy már említettem-, az egyetlen lúgos kémhatású gabonaféle, így gátolja, nem pedig segíti a gombák elszaporodását.
A kölesliszt sikérmentes, így-ahogy a zabpehelyliszt sem,-nem tud megkelni. Másik, sikérben gazdag liszttel keverve viszont jól együtt tud dolgozni és akár kenyér is süthető belőle. Lisztérzékenyek is fogyaszthatják, mert gluténmentes is.
(forrás:Jegeskávé)
HOZZÁVALÓK:
-150 gr. köles

-víz,
-2 evőkanál szójaszósz
-1 db tojás
-70-80 gr. feta sajt
-petrezselyem,só,zabkorpa,szezámmag a forgatáshoz ,és kókuszvaj a kisütéshez
Spenóthoz:
-500 gr. friss spenót
-3 duci gerezd fokhagyma
-1,5 dl tejszín
só,bors,szerecsendió
A kölest megfőztem és egy másik tálban hagytam TELJESEN kihűlni!Ha kihűlt,adjuk hozzá a tojást a morzsolt feta sajtot,szójaszószt!Ha nem áll össze,teljes kiőrlésű liszttel vagy zabkorpa hozzáadásával állítsuk össze,formázhatóvá!Szezámmagos zabkorpába forgattam és bő kókuszvajban kisütöttem ropogósra!
A friss spenótot megmostam,a szárát kivágtam,felcsíkoztam,fokhagymát olívaolajon megdinszteltem(de vigyázva,nehogy megégjen!!!)rádobtam a felcsíkozott spenótot,sóztam,borsoztam,őrölt szerecsendióval meghintettem,rottyant párat és tejszínnel felöntöttem!
Nagyon ízletes kis krokettek lettek!
(forrás:http://www.ritakonyhaja.hu/etlap/zoldseges-etelek/3149-koles-krokett-spenottal-kandirozott-repaval-recept-.html)


3 megjegyzés: