2012. május 9., szerda

Lilahagymás-baconos csavart




Anyák napjára ide vártuk hozzánk Zsombi Keresztmamáját,az én Keresztmamimat is,no meg Édesanyám és nagymamám is jelen volt ezen a napon:)
Nálunk legjobban a sós rágcsálnivalók mennek ilyenkor,ezt egyszer egy kedves ismerősömnél ettem,tőle nagy nagy kérések hada után meg is kaptam a receptet:)

HOZZÁVALÓK:

Tészta:

-40 dkg fehér tönkölyliszt(bio)
-1 csomag szárított élesztő
-15 dkg kókuszvaj
-2 tojás
-1 dl tejszín
só,gyümölcscukor

Töltelék:

-10 dkg vékony szelet baconszalonna
-15 dkg reszelt füstölt trappista
-2 fej lila hagyma
-2 evőkanál tejföl
-só,bors
-kicsi fokhagyma olaj


A tésztát szokásomhoz híven kenyérsütőben bedagasztottam.Amíg ő ott "aggódott" én a tölteléket megcsináltam:)A bacon-t nagyon finomra vágtam a lila hagymával együtt,és lepirítottam,puhára pároltam,majd lehúztam a tűzhelyről és a reszelt sajt háromnegyedét rászórtam,picit sóztam,borsoztam,hozzáadtam a tejfölt!
A tésztát 2 felé vettem vékonyra(téglalap alakúra) kinyújtottam,az egyikre rákentem a masszát,rá a másik kinyújtott tészta,és sodrófával még ezt is kicsit átnyújtottam,majd tetszőleges csíkokat vágtam belőle,és megsodortam őket!Tojással megkentem és reszelt sajttal meghintettem őket,sütőpapiros tepsibe helyeztem őket,majd 200 fokos előmelegített sütőbe helyeztem és ropogósra sütöttem!
Különösen finom,a férfi hozzátartózóinknak nagyon ízlett:)

2 megjegyzés: