2012. október 27., szombat

Brokkolis pite


Sajnos "learattam" az utolsó adag brokkolit is a kertben...idén ültettem először,és nagyon bejött,sok sok friss brokkolirózsák teremtek rajta:)
Imádtam:)
Nem akartam krémlevesre vagy egyéb egyszerűre "elpazarolni" az utolsó fejeket,így gondoltam lesz egy kis finom pite:)
Nem bántam meg,nagyon finom kis ebéd kerekedett belőle!!!
 
 
 
HOZZÁVALÓK:
 
Tészta:
-20 dkg teljes kiőrlésű
tönköly liszt
-20 dkg vaj
-3-4 evőkanál hideg víz
 
Töltelék:
 
-brokkoli(nem mértem,szerintem olyan 70-80 dkg lehetett)
-4 fej vöröshagyma
-baconszalonna
-25 dkg mascarpone light
 
 
 -1 tojás
-15 dkg fokhagymás reszelt Anikó sajt
-só,bors,szerecsendió
-1 dl tejszín
 
A tészta hozzávalóit összegyúrtam,majd kicsit hideg helyre helyeztem,amíg a tölteléket elkészítettem!
A brokkolit rózsáira szedtem,megfőztem sós vízben!A vöröshagymákat fél karikára vágtam és lepírítottam!A mascarpone-t kikevertem a tejszínnel,tojással,reszelt sajttal,fűszereztem!
A tésztát kinyújtottam és a formába helyeztem,úgy,hogy lett pereme is!
Kicsit megszúrkáltam villával és előmelegített 200 fokos sütőbe helyeztem és sütöttem kb.10 percig,majd kivettem,ráhelyeztem a brokkoli rózsákat,ráöntöttem a mascarpones keveréket!Tetejére nagyon darabokra vágott bacont helyeztem!
Visszatettem a sütőbe és készre sütöttem!
Nagyon finom lett,én friss salátával ettem:)


2 megjegyzés:

  1. Ej de jó ez a recept!! Nekem karfiolom van most itthon, azon gondolkoztam, hogy leves és rakott karfiol helyett mi legyen vele és most már meg is van.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem Tami elkészítetted,számolj majd be milyen lett!
      Karfiollal is isteni lehet!!!

      Törlés